Afhandeling meldingen aan gemeente wordt klantgerichter en efficiënter

Afhandeling meldingen aan gemeente wordt klantgerichter en efficiënter

De gemeente Venray werkt vanaf dinsdag 9 juli met een nieuw meldingensysteem. Dat zorgt ervoor dat ze efficiënter worden in de verwerking, waardoor meldingen eerder in werkprocessen worden opgenomen. Daarnaast zorgt het systeem ervoor dat ze klantgerichter gaan communiceren: als melder krijgt u een actieve terugkoppeling, zodat u weet wat zij met uw melding hebben gedaan.

Met het nieuwe systeem zal het ook het uiterlijk van het meldingenformulier veranderen. De gemeente doet in het formulier op een iets andere manier uitvraag, waardoor het systeem de melding meteen bij de goede afdeling bezorgt. Daarnaast is het formulier helemaal AVG-proof, waardoor er minder gegevens van u worden gevraagd.

Uiteraard krijgt de gemeente de afgelopen periode veel meldingen over de eikenprocessierups. De bestrijding daarvan verandert niet met de introductie van het meldingsformulier, de efficiëntie tussen melding en het werkproces wél. De gemeente kan niet alle nesten verwijderen en geeft daarom voorrang aan scholen, speeltuinen, zorginstellingen en woonwijken.

Foto: 
Mathieu Custers (Omroep Venray)